محل تبلیغات شما
Peyman:
مصرح در بند 8_1 تحت عنوان ارتفاع کابین به شرح زیر در استاندارد سال 81 به شرح است 
8_1_1 ارتفاع مفید داخل باید حداقل 195cm  باشد 
8_1_2 ارتفاع مفید ورودی های کابین برای استفاده کنندگان ، باید حداقل 195cm باشد

اما در بند 8_1_1 و 8_1_2  استاندارد سال 93 حداقل ارتفاع 2 متر با روا داری 5 سانتی متر مصرح شده است 
متن بندها  به صورت زیر است 
ارتفاع مفید داخل کابین باید حداقل 2 m  با رواداری 5 cm باشد (8_1_1)
و بند 8_1_2 به شرح زیر است 
ارتفاع مفید ورودی های کابین برای دسترسی عادی استفاده کنندگان باید حداقل 2 m با رواداری 5 cm باشد

با این دو جدول به سراغ چگونگی تعیین ظرفیت کابین و تفاوت هایشان برای آسانسور ها پروانه های ساختمانی  قبل از 1/5/94 و پروانه های ساختمانی بعد از آن می رویم

Peyman Tabrizi:
در استاندارد سال 81 در بند 8_2_1 کلیات مساحت مفید کابین بار نامی به صورت زیر تعریف میشود 
برای جلوگیری از سوار شدن بیش از اندازه مسافرین (اضافه بار ) مساحت کابین باید محدود گردد. در این مورد رابطه بین بار اسمی کابین و حداکثر مساحت مفید آن در جدول 1_1 داده شده است

در ادامه می خوانیم وجود هر تو رفتگی و یا گسترش سطح حتی با ارتفاع کمتر از یک متر ، تنها در صورتی مجاز می باشد که مساحت این قسمت افزوده ، در مساحت کابین منظور شده باشد

اما پاراگراف دوم این بند در استاندارد سال 93  به شرح زیر تغییر کرده است وجود هر گونه تو رفتگی و با گسترش سطح، حتی با ارتفاع کمتر از یک متر ، با در جدا کننده یا بدون در، تنها در صورتی مجاز می باشد که مساحت این قسمت افزوده در مساحت مفید کابین منظور شده باشد. هر سطح قابل دسترسی در قسمت ورودی، وقتی که درها بسته باشند ، باید به حساب آورده شود.

علاوه بر این اضافه وزن کابین باید توسط وسیله مطابق یابند 14_2_ 5 نشان داده و نظارت شود

در استاندارد سال 81 بند 14_2_3  اام اورلود را مشخص کرده است

اما اامات اورلود طبق بند 14_2_5 و 14_2_3 به شرح زیر است 
آسانسور باید به وسیله ای مجهز شود که هنگام اضافه وزن داخل کابین از شروع عادی آسانسور و هم چنین هم سطح سازی مجدد جلوگیری نماید.
و در بند 14_2_5_2 اضافه وزن در صورتی در نظر گرفته میشود که بیش از 10 درصد ظرفیت نامی آسانسور بوده و مقدار آن از 75   kg  کمتر نباشد

اما ااماتی که در صورت وقوع اضافه وزن داخل کابین باید تامین شود
الف. استفاده کنندگان باید توسط علائم شنیداری و یا دیداری در داخل کابین آگاه شوند
ب درهای با عملکرد نیروی محرکه باید به حالت کاملا باز در آیند
پ. درهای غیر خودکار در حالت غیر فقل بمانند 
ت. هرگونه عملکرد مقدماتی مطابق 7_7_2_1 ، 7_7_3_1 (عملیاتی مقدماتی شروع حرکت آسانسور ) باید خنثی شود.

اما در بند 8_ 2_ 2 ، 8_2_3 استاندارد سال 81 در مورد اسانسورهای باری_ مسافری صحبت شده است 
در اسانسورهای باری، مسافری و آسانسور های خودرو بر غیر تجاری بغیر از آسانسور های موضوع بند 8_ 2_3 مقررات ذکر شده در بند 8_2_1 برای بار اضافی اعمال میشود و علاوه بر آن در محاسبات طراحی سطح مفید، نه تنها بار اسمی، بلکه وزن وسایلی که بداخل آورده میشوند نیز باید به حساب آید .
8_ 2_3 در آسانسور های خودرو بر غیر تجاری که بهره برداری از آنها مخصوص اشخاص و آموزش دیده میباشد مقدار بار اسمی برای سطح مفید کابین باید بر مبنای حداقل 200 kg/  m^2 محاسبه شود

اما در استاندارد سال 93 اامات آسانسور باری_ مسافری به شرح ذیل اصل شده است 
اامات بند 8_ 2_ 1 برای این حالت نیز اعمال میشود و علاوه بر آن در محاسبات طراحی ، نه تنها بار نامی ، بلکه وزن وسایل باربری که به داخل آورده میشوند نیز باید به حساب آید.

اما مهم ترین تغییر بند 8_2  تعیین ظرفیت کابین است

در بند 8_2_ 4 استاندارد سال 81 چگونگی تعیین تعداد مسافران را به شرح زیر می خوانیم
تعداد مسافران را می توان یا تقسیم بار اسمی (ظرفیت ) بر عدد 75 و گرد کردن نتیجه به پایین ترین عدد صحیح بدست آورد و یا کمک جدول 2_1 بدست آورد 
هر کدام از این دو محاسبه که کوچکترین رقم را بدهند ، ملاک انتخاب مسافرین می باشد

اما در تجدید نظر اول استاندارد 6303_1 مدون سال 93 استفاده از هر کدام از دو جدول را برای شرکت نصب اسانسور آزاد گذاشته است
به طور ی که در بند 8_2_ 3 با تیتر تعداد مسافران می خوانیم
تعداد مسافران را می توان 
الف. از تقسیم بار نامی (جدول ) بر عدد 75 و گرد کردن نتیجه به پایین ترین عدد صحیح به دست آورد، یا 
ب. با استفاده از جدول 1_ 2 که مقدار  کمتری را به دست می دهد ، تعیین کرد

در بند 15_2 نشانه گزاری های داخل ااماتش گفته شده است که امروز با توجه به مطالب گفته شده به بندهای 15 _2_1      ،15_2_2 به پایان خواهم برو
در استاندارد  سال 81 اامات پلاک ظرفیت کابین را به شرح ذیل می خوانیم
بار اسمی آسانسور برحسب کیلوگرم و معادل آن برابر تعداد مسافر باید مشخص گردد تعداد مسافر مطابق با بند 8_ 4_2 تعیین میشود که باید بصورت زیر باشد
حداکثر ظرفیت حداکثر نفر . حداکثر کیلوگرم
حداقل ارتفاع حروف و اعداد بکار رفته برای جلب توجه باید به قرار زیر باشد 
الف. 10 میلی متر برای حروف بزرگ و شماره ها
ب. 7 میلی متر برای حروف کوچک

Peyman:
در حالی که این بند در استاندارد سال 93 به شرح زیر تغییر کرده است
به طور بند 15 _ 2_1 می خوانیم بار نامی آسانسور بر حسب کیلوگرم و همچنین تعداد مسافرین باید در کابین مشخص گردد. تعداد مسافر مطابق با بند 8_ 2_ 3 تعیین میشود نوشته باید به صورت زیر باشد.
((( نفر . کیلوگرم )))

اما بند 15 _ 2_2  در هر دو ویراویش تقریبا به یک صورت عنوان شده و ولی متاسفانه رعایت نمیشود
عبارت است اسم فروشنده و شماره مشخص کننده آسانسور (سریال ساخت) باید نشان داده شوند

نص استاندارد 81

و در نص استاندارد 93 بند فوق به شرح ذیل است
اسم فروشنده و شماره مشخص کننده ی آسانسور (سریال ساخت) باید در کابین نشان داده شده باشد

میراحمد:
سلام یه تابلو اریان هست تازه روشن کردم ارور main error  داده . تا حالا ندیدم همچین چیزی مشکل از کجاست؟

Peyman:
متاسفانه هنوز شرکت های نصب آسانسور و کابین سازان دارای سیستم بار کدینگ برای اجرای اام نیستند

معضلات اجرایی الزامات کنترل کیفیت آسانسور در استاندارد ملی قسمت چهارم

معضلات اجرایی الزامات کنترل کیفیت آسانسور در استاندارد ملی قسمت سوم

معضلات اجرایی الزامات کنترل کیفیت آسانسور در استاندارد ملی قسمت دوم

بند ,کابین ,استاندارد ,آسانسور ,بار ,، ,بند 8 ,8 2 ,به شرح ,استاندارد سال ,در بند ,تعداد مسافر مطابق ,گردد تعداد مسافر ,باید حداقل 195cm

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

newsdiscformback سایت گروه عکاسی انجمن هنرهای تجسمی خرمشهر athtelidown mensgiggtawo امپراطوری گوگوریو فروشگاه اینترنتی ciaspeechpetcomp مطالب اینترنتی نازنوروز مهرگانی Frank's page